woensdag 27 augustus 2008

Emailmarketing En Jouw Business

Je bent internetmarketeer. Je verdient je geld op Internet met een aantal goedlopende websites. Op een dag word je wakker. Je klapt je laptop open en wil bekijken hoeveel je gisteren weer hebt verdiend. Dan kom je erachter: AL JE SITES ZIJN GEHACKT EN OFFLINE GEHAALD!!!

Gek genoeg blijf je heel cool. Je klapt je laptop dicht en loopt naar de keuken. Je schenkt jezelf een glas melk in, gaat op de bank zitten, pakt de afstandsbediening van de TV en zet het nieuws aan. Is er nog iets bijzonders gebeurd? Nee, het blijkt een rustige ochtend.

MAAR JOU WEBSITES ZIJN GEHACKT! WAAROM MAAK JIJ JE NIET DRUK!?

Juist, omdat jij een mailinglijst hebt...En iedere zichzelf respecterende internetmarketeer weet dat een mailinglijst de basis van een internetbusiness is. Zolang je je mailinglijst hebt kun je direct opnieuw starten en mis je weinig van de show.

Maar niet alleen voor internetmarketeers staat emailmarketing aan de basis van hun business. Emailmarketing en het opbouwen van een mailinglijst is een waardevolle toevoeging op elke business! "The money is in the list" hoor je internetmarketeers vaak zeggen en dat is ook zo!

In het dagelijkse leven is het klantenbestand voor een bedrijf van levensbelang. Door je klanten af en toe iets per post te versturen laat je weten dat jij er ook nog bent!

Door je klanten ook digitaal via e-mail te benaderen, kun je de waarde van je klanten enorm verhogen. Ook is het afgezien van de tijd die je aan het opstellen van de e-mail kwijt bent gratis.

Emailmarketing biedt je de kans een relatie op te bouwen met je klanten. Wanneer je ze af en toe een mailtje stuurt om ze op de hoogte te houden van jouw acties, zullen zij dit waarderen. De band tussen je bedrijf en je klanten wordt sterker.

Nu denk je misschien: hier heb ik allemaal geen tijd voor. Ik zal je een geheimpje verklappen, je kunt het opbouwen van zo'n band helemaal automatiseren. Dit doe je met behulp van een autoresponder. Hoe dat precies in zijn werk gaat vertel ik je in een ander artikel :-)

Geen opmerkingen: